1.Posa un exemple en què es puguin veure els tres nivells: dades, informació i coneixement
Amb els resultats d’una votació per escollir un president del govern. S’exposa l’us d’unes dades (estadístiques, gràfics) la informació que dona es el resultat que donen les votacions, és a dir quin partit governarà i quines són les seves característiques principals (la seva ideologia bàsicament) es dona al ‘poble’ aquesta informació, i per últim el coneixement l’anàlisi, les previsions de com serà el govern en la situació social actual.
2. Quins són els usos de la informació?
Us proposo una taula amb usos de la informació com els que acabem d’exposar en les columnes, i propietats de la informació. Poseu un exemple de cada i puntueu per a cada cas la importància que atribuïu a cada propietat de l’1 al 5 (1 és importància mínima, 5 és importància màxima) segons de quin ús es tracti. Compareu les vostres puntuacions amb algun col·lega.
Numèrica | Textual | Icònica | Audiovisual | Multimèdia | |
Oci , diversió
|
1
Sudokus |
1
Novel·les |
3
Fotografia |
4
Cinema |
5
|
Fer una recerca
|
3
Estadístiques |
5
Llibres Tesis |
3 Fotografies
o documents de l’època o subjecte |
4
Vídeos |
5
Wikipedia Blogs Youtube |
Estudiar un tema
|
3
Gràfics |
5
Enciclopedies Llibres de text
|
1
Fotografia històrica |
5
Arxius de video sobre l’objecte d’estudi |
3
Portals informatius online |
Prendre una decisió
|
1
No depèn d’estadístiques |
1
Comentaris de gent |
3
Fotografies o símbols |
4
Vídeos sobre el subjecte que es tracta |
4
Opinions per fòrums o blogs |